onsdag 25. januar 2012

Tanker etter første samling og om studiet videre

Etter første samling da vi ble sendt hjem med både pc og tre nye bøker var det masse tanker, og ikke minst bekymringer som meldte sin ankomst.
Hvor mye må leses til neste samling, hva bør huskes og læres, hvilken bok kan det være lurt å starte på.
Må vi legge inn noe på pc eller kan det vente til neste samling.
Jeg følte det var litt uklart hva vi skulle lære, hva vi måtte kunne og ble litt små redd og veldig usikker etter samlingen på HIL.

Bøkene ble lagt langt inn i en hylle og skulle hentes frem da jeg følte det var "rett tid", og barna ute minst et par timer og aktivisert av noen andre enn mamma.
Det tok noen uker før denne dagen kom, men da hentet jeg frem boka med praksisfortellinger som så ut for å være litt mer lettlest enn de to andre bøkene.

Boka ble lest samme dagen, så ble det å kikke og lese det som virket mest interessant i neste bok - det var ikke BARNDOM BARNEHAGE INKLUDERING.
Den boka er åpnet og lukket, det er alt foreløpig, jobber hardt for å sette meg ned med fremmedordene. Men plutselig kommer den dagen da det føles greit og da åpner jeg den igjen.
Hadde ønsket litt mer informasjon om hva vi skulle gjøre til januarsamlinga, men det kom på mail - kanskje litt sent... men greit få vite litt da:)

Så står det utviklingsarbeid!! Hva skal vi finne på, håper iallfall vi kan få to eller tre temaer vi kan velge mellom, det er bedre synes jeg enn å stå helt fritt.

Blir spennende høre hvor mye dere forlager etterhvert:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar